розумова працездатність книгу по фізіології

Розумова і фізична працездатність дитини. Він їв суп. Рис. 83.  Працездатність — це здатність людини розвинути максимум енергії та, економічно витрачаючи її, досягти поставленої мети, якісно виконуючи розумову і фізичну роботи. Розумова і м'язова працездатність тісно пов'язані з віком: усі показники працездатності збільшуються залежно від росту і розвитку дитини. Працездатність може змінюватися. Рис. 85. Зміни динаміки працездатності протягом тижня. Працездатність не завжди однакова, і в однієї її тієї ж людини може змінюватися як залежно під пори року (сезонні коливання),так і залежно від дня тижня та години доби. За коливанням добової працездат Основи фізіології праці.Фізіологія праці – це галузь фізіології, що вивчає зміни стану організму людини в процесі різних форм трудової діяльності та розробляє найбільш сприятливі режими праці і відпочинку.Праця людини є функціональним процесом, у якому використовуються фізіологічні та психологічні якості працівника.  Нервові навантаженнязумовлені напругою уваги, пам'яті, сенсорного апарату, активізацією процесів мислення та емоційної сфери. Залежно від співвідношення м'язових і нервових навантажень праця умовно поділяється на фізичну,з перевагою м'язових навантажень, розумову,з перевагою навантажень на кору головного мозку, пов'язаних із вищими психічними функціями. Витривалість і фізіологічний механізм врабативанія впливу монотонності на працездатність.  Працездатність-це соціально-біологічне властивості людини, що відбиває його можливість виконувати конкретну роботу протягом заданого часу з необхідним рівнем ефективності і якості. В якості критеріїв фізичної працездатності використовується безліч показників - це  Втома може бути м'язовим (фізичним), розумовим (психічним). Втома - тимчасове зниження працездатності через виснаження енергетичних ресурсів організму. VI Період зростання продуктивності за рахунок емоційно-вольової напруги. Розумова працездатність в учнів старшого шкільного віку при різних типах погоди. 03.00.13 – фізіологія людини і тварин. Автореферат. дисертації на здобуття наукового ступеня.  Доктор біологічних наук, професор Макаренко Микола Васильович, Інститут фізіології імені О.О. Богомольця НАН України, провідний науковий співробітник відділу фізіології головного мозку. Доктор біологічних наук, професор Маліков Микола Васильович, Запорізький державний університет, декан факультету фізичного виховання, завідувач кафедри фізичної реабілітації. Цель работы: изучение особенностей работоспособности студентов первых курсов филологического профиля высшего педагогического учебного заведения, обучающихся в разные смены. Методы исследования: анализ и обобщение современных научных публикаций, касающихся проблемы сохранения здоровья и адаптации студентов к обучению; корректурные пробы для определения продуктивности умственной деятельности, работоспособности и развития утомления. Результаты. Учебный процесс, образовательная среда и условия обучения являются объективными факторами, непосредственно влияющими на здоровье студентов, функциональное У фізіології праці найважливішими є поняття. працездатності і стомлення. Під працездатністю - розуміють. потенційну. можливість.  розумова напруга, стомлення характеризується. зниженням уваги, продуктивності розумової праці, збільшенням кількості помилок, що допускаються. роботі, стомленням аналізаторів. Розумова працездатність і стомлення. Раціональна організація життєдіяльності є система життя даної конкретної людини, що з обліком необхідних і можливих умов забезпечує йому високий рівень здоров'я й благополуччя в сферах соціального, професійного, сімейного й культурного буття.  Наступаюче розумове стомлення на відміну від м'язового не приводить до припинення роботи, а, триваючи, веде до перенапруження й невротизації. Накопичуючись у часі й заглиблюючись, ці зрушення ведуть надалі вужеві до перевтоми зі стійким зниженням працездатності й до розвитку багатьох соматичних захворювань, що виражаються в хронічній патології різних функціональних систем організму. Методики оцінки розумової працездатності. Розумова праця пов'язана з прийомом й переробкою інформації і переважно потребує напруження вищої нервової (психічної) діяльності (ВИД). Головними характеристиками ВНД при розумовій праці є психофізіологічні якості й психічні пізнавальні процеси. Психофізіологічними якостями вважаються властивості нервової системи й функціональні можливості аналізаторів. До професійно важливих психічних пізнавальних процесів розумової праці відносяться сприйняття, пам'ять, увага, мислення та емоції. На відміну від фізичної роботи розумова працездатність людини характеризується більшою інтенсивністю. У зв’язку з цим надмірний вид розумової праці впливає на функціональний стан організму людини. Особливо розумова працездатність збільшується при занятті школярів на тренуванні з логічних ігор, де нижче описується дослідження, яке ми проводили. Схематично можна показати, що показники розумової працездатності людини (продуктивність, точність, швидкість роботи) у процесі робочого дня можна виділити періоди роботи і побудувати криву роботи. (рис. 1). Рис. 1. Періоди кривої роботи (розділені вертик На відміну від фізичної роботи розумова працездатність людини характеризується більшою інтенсивністю. У зв’язку з цим надмірний вид розумової праці впливає на функціональний стан організму людини. Особливо розумова працездатність збільшується при занятті школярів на тренуванні з логічних ігор, де нижче описується дослідження, яке ми проводили. Схематично можна показати, що показники розумової працездатності людини (продуктивність, точність, швидкість роботи) у процесі робочого дня можна виділити періоди роботи і побудувати криву роботи. (рис. 1). Рис. 1. Періоди кривої роботи (розділені вертик Розумова працездатність і стомлення. Раціональна організація життєдіяльності є система життя даної конкретної людини, що з обліком необхідних і можливих умов забезпечує йому високий рівень здоров'я й благополуччя в сферах соціального, професійного, сімейного й культурного буття.  Наступаюче розумове стомлення на відміну від м'язового не приводить до припинення роботи, а, триваючи, веде до перенапруження й невротизації. Накопичуючись у часі й заглиблюючись, ці зрушення ведуть надалі вужеві до перевтоми зі стійким зниженням працездатності й до розвитку багатьох соматичних захворювань, що виражаються в хронічній патології різних функціональних систем організму. У фізіології праці найважливішими є поняття. працездатності і стомлення. Під працездатністю - розуміють. потенційну. можливість.  розумова напруга, стомлення характеризується. зниженням уваги, продуктивності розумової праці, збільшенням кількості помилок, що допускаються. роботі, стомленням аналізаторів. Методики оцінки розумової працездатності. Розумова праця пов'язана з прийомом й переробкою інформації і переважно потребує напруження вищої нервової (психічної) діяльності (ВИД). Головними характеристиками ВНД при розумовій праці є психофізіологічні якості й психічні пізнавальні процеси. Психофізіологічними якостями вважаються властивості нервової системи й функціональні можливості аналізаторів. До професійно важливих психічних пізнавальних процесів розумової праці відносяться сприйняття, пам'ять, увага, мислення та емоції. Розглянуто низку проблем, повязаних із методами формування здорового способу життя, покращенням екологічної ситуації, та вміщено матеріали до вивчення курсу «Вікова фізіологія та валеологія людини». Подано рекомендації щодо формування здоров‘я населення України. Для студентів технічних і гуманітарних факультетів ДНУ. Павло Микитович Полушкін. Електроний навчальний посібник до вивчення курсу «Вікова фізіологія та валеологія людини». © Полушкін П. М., 2015. 1. Зміст Передмова. 3 Розділ I. Вікова фізіологія людини. 4 1.1 Закономірності росту та розвитку організму. 4 1.1.1. Кафедра анатоми та фізіології. ФІЗІОЛОГІЯ людини. Навчальний посібник Видання друге, доповнене. Львів ЛДУФК.  2. Гжегоцький М.Р. Фізіологія людини Гжегоцький М.Р., Філімонов.І., Петришин Ю.С., Мисаковець О.Г. -.: Книга плюс, 2005. -. 4-8, 66-72. 3. Коритко 3.1. Ефективність застосування фізичних вправ для покращення розумової працездатності учнів середнього шкільного віку після тренування логічними іграми. 3.1 Застосування фізичних вправ, як засіб реабілітації з послабленим здоров’ям в умовах загальноосвітньої школи. 3.2 Виховання у школярів норм і навиків здорового способу життя.  За редакцією професора.Г. Шевчука. Посібник з фізіології. – Вінниця: НОВА КНИГА, 2005. Збірник наукових статей аспірантів галузі фізичої культури та спорту. Випуск 3.- Львів, 1999. Список рекомендованої літератури з фізіології людини. Основна: 1. Гайда. П. Анатомія і фізіологія людини : навч. посіб. /  Філімонов. І. Фізіологія людини в запитаннях і відповідях : посібник. І. Філімонов. – Вінниця : Нова книга, 2010. – 456. – ISBN 978-966-382-215-. 0. 17. Отже, розкриття суті понять "фізична" і "розумова" працездатність спираються на медико-біологічні закономірності, поглиблене вивчення яких є основою взаємозв'язку теорії та практики і може суттєво вплинути на фізичну і розумову потенцію сучасної людини. Рішення цієї проблеми дуже важливе тому, що сьогоднішні студенти – завтра кваліфіковані фахівці. Саме від їх здоров’я, фізичної та розумової працездатності залежить успіх усіх галузей суспільного виробництва. Література. 1. Магльованый A. B. Закономірності взаємозв'язку розумової і фізичної працездатності студентів На відміну від фізичної роботи розумова працездатність людини характеризується більшою інтенсивністю. У зв'язку з цим надмірний вид розумової праці впливає на функціональний стан організму людини. Особливо розумова працездатність збільшується при занятті школярів на тренуванні з логічних ігор, де нижче описується дослідження, яке ми проводили. Працездатність— це здатність людини розвинути максимум енергії та, економно витрачаючи її, досягти поставленої мети, якісно виконуючи розумову і фізичну роботи. Розумова і м'язова працездатність тісно пов'язані з віком: усі показники працездатності збільшуються залежно від росту й розвитку дитини. У процесі виконання конкретної роботи працездатність має визначені, закономірні коливання. Спочатку, коли учень тільки розпочинає роботу, працездатність відносно невисока і поступово зростає. Цей період називається фазою „входження" у роботу (І стадія).Він включає: по-перше, налаштуван Фізіологія - це наука, яка вивчає процеси життєдіяльності та механізми їх регуляції в клітинах, тканинах, органах і системах, в цілісному організмі на різних етапах онтогенезу, в умовах спокою та активності, а також у взаємодії з навколишнім світом. Фізична культура сприяє розвитку фізіологічних функцій організму.  Автор 6 ґрунтовних праць та понад як 600 статей з цієї проблеми в книзі „Стрес життя” зазначав: „Стрес дає нам чудову можливість розвивати потенційні таланти незалежно від того, де вони виникають - в розумі чи в тілі. Справді, лише в розпал стресу може бути сформована індивідуальність”.  Знижується розумова і фізична працездатність. де: РП - розумова працездатність людини; N - кількість правильних зорово-моторних реакцій; Т - середній час складної зорово-моторної реакції, і при значеннях показника розумової працездатності менше 25 визначають як низький, при більше 25 і менше 50 - як середній, при більше 50 - як високий рівень розумової працездатності.  Корисна модель стосується медицини, зокрема психодіагностики, для визначення рівня розумової працездатності при масових обстеженнях. При розробці фізіологічних режимів діяльності робітників розумової праці важливо враховувати вікові зміни фізіологічних функцій, що забезпечують розумову працездатність. Вирішуються питання професійної працездатності, працевлаштування, умов праці та побуту, надання інвалідам технічних засобів. Незалежно від етапу реабілітації з хворими постійно працюють реабілітологи, які періодично переглядають та коригують програму реабілітації з урахуванням осягненого ефекту. Таблиця 1 – Рухові режими під час стаціонарного етапу реабілітації. Розумова працездатність та її періоди. Сучасні механізми розумової втоми. Взаємозв’язок фізичної та розумової праці. Тренування. Перелік питань до екзаменаційних білетів для для вступу до аспірантури за спеціальністю «Фізіологія».  3. Фізіологія. За редГ.Шевчука. Навчальний посібник. Вінниця: Нова книга. 2005. – 564. 4. Фізіологія людини. Розглянуто низку проблем, повязаних із методами формування здорового способу життя, покращенням екологічної ситуації, та вміщено матеріали до вивчення курсу «Вікова фізіологія та валеологія людини». Подано рекомендації щодо формування здоров‘я населення України. Для студентів технічних і гуманітарних факультетів ДНУ. Павло Микитович Полушкін. Електроний навчальний посібник до вивчення курсу «Вікова фізіологія та валеологія людини». © Полушкін П. М., 2015. 1. Зміст Передмова. 3 Розділ I. Вікова фізіологія людини. 4 1.1 Закономірності росту та розвитку організму. 4 1.1.1. де: РП - розумова працездатність людини; N - кількість правильних зорово-моторних реакцій; Т - середній час складної зорово-моторної реакції, і при значеннях показника розумової працездатності менше 25 визначають як низький, при більше 25 і менше 50 - як середній, при більше 50 - як високий рівень розумової працездатності.  Корисна модель стосується медицини, зокрема психодіагностики, для визначення рівня розумової працездатності при масових обстеженнях. При розробці фізіологічних режимів діяльності робітників розумової праці важливо враховувати вікові зміни фізіологічних функцій, що забезпечують розумову працездатність. Проведений теоретичний аналіз досліджень розумової працездатності засвідчив, що визначена проблема є предметом вивчення психології, педагогіки, фізіології, гігієни та медицини. Проблема розумової працездатності студентів з різною гостротою супроводжувала науковий пошук. У сучасних умовах експериментальні пошуки вітчизняних учених зосереджені на кількох напрямах: дослідження особистісних характеристик, дослідження зовнішніх факторів, які впливають на ефективність розумової праці особистості, дослідження динаміки розумової працездатності та ін. На відміну від фізичної роботи розумова працездатність людини характеризується більшою інтенсивністю. У зв'язку з цим надмірний вид розумової праці впливає на функціональний стан організму людини. Особливо розумова працездатність збільшується при занятті школярів на тренуванні з логічних ігор, де нижче описується дослідження, яке ми проводили. Фізіологія – теоретична основа медицини. Історичні віхи фізіологічної науки. Біоелектричні явища в нервових клітинах. Фізіологія – наука про закономірності життєдіяльності організму у взаємозв'язку із зовнішнім середовищем. Розрізняють такі фізіологічні дисципліни: 1. Вікова фізіологія – вивчає вікові особливості формування і згасання функцій органів, систем і організму людини від моменту народження до припинення його індивідуального розвитку. 2. Клінічна фізіологія – в її рамках вивчається роль і характер змін фізіологічних процесів в організмі людини при різних патологічних станах. Окремим розділом подано матеріал з проблем стомлення та засобах рекреації працездатності людини. В кінці кожного розділу наводяться ситуаційні запитання і завдання для самоперевірки знань. Адресовано студентам закладів освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації, галузі знань «Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини».


розумова працездатність книгу по фізіології

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

українська література 10 клас авраменко пахаренко гдз

іван нечуй-левицький кайдашева сім я повністю

контрольні роботи з хімії 8 клас